Kino nozare Latvijā - tūrisma attīstības resurss

Daina Vinklere

Biznesa augstskola Turība, Starptautiskā tūrisma fakultāte

Ilze Kaša

Biznesa augstskola Turība, Starptautiskā tūrisma fakultāte

Ingrīda Ludziņa

Biznesa augstskola Turība, Starptautiskā tūrisma fakultāte

DOI: 10.22364/fg.18.7

Atslēgas vārdi: radošās industrijas, filmu industrija, filmu veicināts tūrisms, tūrisma resurss, tūrisma produkts

Kopsavilkums

Laikā, kad tūrismā arvien palielinās konkurence un pieprasījums pēc jauniem tūrisma produktiem, nozarē iesaistītajām pusēm arvien aktīvāk jāizmanto netradicionāli tūrisma resursi, par kādu var uzskatīt arī filmu nozari. Lai gan daudzviet pasaulē filmu izraisīts tūrisms ir kļuvis gana populārs un tā ietekme ir ievērojama, Latvijā šīs jomas attīstībai un pētījumiem nav pievērsta pietiekama uzmanība. Šī pētījuma mērķis ir apzināt filmu nozari kā tūrisma resursu Latvijā, izvērtējot pieejamo informāciju interneta vidē, uz filmu uzņemšanas vietu un notikumu bāzes izveidotos tūrisma produktus kā piemērus šī resursa izmantošanai, kā arī izzināt Latvijas iedzīvotāju pieredzi un ieinteresētību šāda piedāvājuma izmantošanā. Pētījuma rezultāti parāda filmu nozares potenciālu, jo pastāv filmu un tūrisma nozares pozitīvas stratēģiskās nostādnes, ir vairāki labi piemēri un vienlaicīgi mērena potenciālo klientu ieinteresētība šo resursu iesaistei tūrisma apritē Latvijā.