Kino nozare Latvijā - tūrisma attīstības resurss
Daina Vinklere
Biznesa augstskola Turība, Starptautiskā tūrisma fakultāte
Ilze Kaša
Biznesa augstskola Turība, Starptautiskā tūrisma fakultāte
Ingrīda Ludziņa
Biznesa augstskola Turība, Starptautiskā tūrisma fakultāte
DOI: 10.22364/fg.18.7
Atslēgas vārdi: radošās industrijas, filmu industrija, filmu veicināts tūrisms, tūrisma resurss, tūrisma produkts
Kopsavilkums
Laikā, kad tūrismā arvien palielinās konkurence un pieprasījums pēc jauniem tūrisma produktiem, nozarē iesaistītajām pusēm arvien aktīvāk jāizmanto netradicionāli tūrisma resursi, par kādu var uzskatīt arī filmu nozari. Lai gan daudzviet pasaulē filmu izraisīts tūrisms ir kļuvis gana populārs un tā ietekme ir ievērojama, Latvijā šīs jomas attīstībai un pētījumiem nav pievērsta pietiekama uzmanība. Šī pētījuma mērķis ir apzināt filmu nozari kā tūrisma resursu Latvijā, izvērtējot pieejamo informāciju interneta vidē, uz filmu uzņemšanas vietu un notikumu bāzes izveidotos tūrisma produktus kā piemērus šī resursa izmantošanai, kā arī izzināt Latvijas iedzīvotāju pieredzi un ieinteresētību šāda piedāvājuma izmantošanā. Pētījuma rezultāti parāda filmu nozares potenciālu, jo pastāv filmu un tūrisma nozares pozitīvas stratēģiskās nostādnes, ir vairāki labi piemēri un vienlaicīgi mērena potenciālo klientu ieinteresētība šo resursu iesaistei tūrisma apritē Latvijā.