Tūrisma galamērķu pārvaldības problēmas Latvijā

Andris Klepers

Vidzemes Augstskola

DOI: 10.22364/fg.16.7

Atslēgas vārdi: Tūrisma galamērķis, pārvaldība, stratēģijas plānošana, tūristu mītnes

Kopsavilkums

Tūrisma galamērķu pārvaldība kopumā ir plaši pētīta, taču ne vietējā mērogā. Rakstā meklēta saistība starp vietējā līmeņa pašvaldību un tūrisma galamērķi, identificējot virzienus konkurētspējas paaugstināšanai. Pētījuma metodika ietver padziļinātu telpisko analīzi, parādot virkni telpisko likumsakarību. Lai arī Latvijai kopumā ir raksturīga liela dabas un kultūras mantojuma bagātība, tikai pieci procenti no tiem ir populāri tūrismā. Vairāk par pusi Latvijas teritoriāli administratīvo vienību raksturojami kā vāji tūrisma galamērķi un to attīstībai nepieciešama stratēģiska partnerība ar blakus novadiem. Turpmākajā attīstības posmā daudz lielāku nozīmi par salīdzinošajām priekšrocībām, kas jau ir plaši izmantotas, dos pastiprināta konkurētspējīgo priekšrocību attīstīšana, tostarp galamērķu pārvaldībā un privātuzņēmēju iesaistē.